marți, 14 octombrie 2008

Iubim copacii

Traim atat timp cat traieste natura –este un adevar simplu de care depinde viata omeneasca ,dar oamenii in graba lor nu au timp sa reflecteze asupra lui si de multe ori privesc indiferenti la problemele mediului.
Prescolarii ,care au varsta inocentei neatinsa de poluarea acestei lumi sunt foarte sensibili la tot ceea ce –i inconjoara.
Ei stiu deja ca natura are nevoie de prieteni pentru a putea fi protejata ,ocrotita .Nu mai surprinde pe nimeni ca in gradinite se desfasoara activitati de protectia mediului iar la intrarea in clasa sunt afisate “legile micului ecologist”.
Ziua de 21 septembrie 2007 a constituit un eveniment extraordinar pentru copiii din gradinita noastra.
“ENO Ziua Plantarii de copaci 2007” ne-a adus bucuria de a participa alaturi de alti copii de pe glob la o actiune educativa interesanta. Plantarea copacilor este pentru noi un simbol. In primul rand ne reaminteste de natura si importanta protectiei mediului, iar in al doilea rand este un simbol al cooperarii internationale.
Am plantat : un bradut micut si dragut ,un pui de nuc, doi corcodusi,un mar si un cires. Copiii au fost tare bucurosi dar si tare galagiosi. Ne-au mai sosit apoi inca trei brazi si un prun, sa ne fie gandul bun.
Pomisorii i-am plantat, i-am udat,le-am cantat si langa “copacii pacii”ne-am fotografiat.


“-Ati grezut ca am glumit? Nu, astazi chiar am muncit.
Dragii nostrii copacei
Vom avea grija de ei
Ca sa creasca maricei.
Si pentru ca ne-a placut activitatea , va promitem noi ce-i mici ca vom fi din nou aici, sa plantam si sa-nvatam cum natura s-o pastram.
Cu grija si curiozitate , prescolarii din grupa mare A , urmaresc dezvoltarea plantelor si a copaceilor saditi de ei.
Ne-am simtit importanti la acest eveniment care a devenit deja un succes si ne mandrim cu diploma primita din Finlanda.
Fiecare copil a primit si un “certificat de adoptie” prin care si-a ales copacul cu nume frumos de care va avea grija. O alta zi importanta a fost ziua de 21 martie cand studentii de la de la Silvicultura impreuna cu copiii au sadit in curtea gardinitei mai multi pui de castani (Luna Padurii in judetul nostru).
In cadrul proiectului educational “Prietenii Padurii”desfasurat in parteneriat cu alte gradinite i-am avut ca invitati pe ecologistii de la Agentia Regionala pentru Protectia Mediului .Intalnirea a fost benefica pentru prescolarii care au vizionat cu atentie toate materialele prezentate , au invatat despre varietatea vietii pe Pamant si mediul inconjurator. Au ascultat povestiri interesante ,au urmarit filmuletele :”Flopi si apa”,”Flopi si aerul”,au dialogat cu ecologistii iar la sfarsit au primit daruri simbolice de culoare verde.
Poezia saptamanii a fost intitulata :
“Padurile”

Sta copac langa copac
Frunza langa frunza canta
Ursuleti se iau la tranta
Veverite tumbe fac

Fermecat astept sa treaca
Cerbii la izvor sa bea
Va cutreier in vacante
Dragi paduri din tara mea

Am invatzat ca si padurea
Isi are rosturile ei
Ca s-o pastram cat mai curata
Sa ne devina-un obicei
…..si povestirea “Buturuga batrana” i-a impresionat pe copii in mod placut.
Ce au mai aflat:
• ca avem peste 150000 de arbori in oras
• spatiile verzi vor fi extinse si se va realiza o perdea forestiera la marginea orasului pe 50 hectare.
• o solutie inedita –parcarile ecologice ,300 de noi locuri de parcare”verzi “si 780 de arbori vor reduce poluarea si caldura de la sol ,in spatiile care se afla intre blocuri.


Niciun comentariu: